søndag 29. juni 2008

Tiden går fort, og en utfordring.



Nå er juni snart over allerede! Denne måneden har virkelig gått fort! Og som de fleste andre i Blogglandia har jeg litt andre ting som blir prioritert før bloggingen for tida. Dvs jeg er rundt og koser meg med deres innlegg, men får ikke så mye tid til å skrive kommentarer og lage innlegg. Men jeg kommer sterkere tilbake!


Vil også gjerne få benytte anledningen til å takke for alle hyggelige kommentarer, jeg setter utrolig pris på alle og enhver!

Og så må jeg få takke alle dere som har sendt meg bursdagsgratulasjoner på mail, SMS eller her på bloggen. Tusen millioner takk!

For en god stund siden ble jeg utfordret av Britt med den utrolig herlige bloggen Aalerud Stall. Igjen dette med tiden som går fort! Tenkte jeg skulle ta den utfordringen for en liten evighet siden, men så har dagene liksom bare forsvunnet. Men HER kommer den i alle fall!

Utfordringen lyder som følger:
Ta den boken som er nærmest deg, og åpne den på side 123.Finn den 5. setningen. Skriv ned de neste tre setningene. Send utfordringen videre til 5 andre bloggere. Husk å skrive ned hvem som utfordret deg.

Jeg er en ordentlig lesehest. Er jeg alene og kan velge mellom en god film og en god bok, velger jeg nok boka. Om det er skjønnlitteratur eller faktabøker, spiller ikke så stor rolle, så lenge det dreier seg om noe som interesserer meg. I bokhylla mi står det alt fra hunde-og hestebøker, veterinærlitteratur, psykologi og medisinske ordbøker gjennom noen bestselgere av ymse slag til såkalt kiosklitteratur som Sagaen om Isfolket, Norges Kongsdøtre og Ingebjørg Olavsdatter. Og selvsagt de to flotte bøkene om fransk landstil i nordiske hjem fra Jeanne D'arc Living...Det eneste jeg ikke leser og som derfor ikke befinner seg i "biblioteket"mitt, er slike romaner i pocketutgaver som man ser hvem som får hvem på side 2.


Men akkurat nå har jeg lest meg gjennom de to første bøkene i Berlinerpoplene-triologien av Anne B. Ragde; Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, en historie om gården Neshov på Byneset i Trondheim, tre brørdre og deres relasjoner til hverandre og folk omkring, og det store spørsmålet om blodsbånd og hvor sterkt det er. Bøkene er vanskelige å legge fra seg, og man må liksom bare lese fortsettelsen. Kan virkelig anbefales!



Så når jeg skal slå opp i den nærmeste boken, blir det bok nr tre; Ligge i grønne enger.


"- Og så lager vi hakkemat av det. I form av puslespillbiter. Hele bildet løser seg opp, men vi kan fremdeles se at det har vært et bryllupsbilde."

Siden veldig mange av dere har fått disse utfordringene nå, sender jeg den helt enkelt ut til de av dere som er innom og leser dette innlegget og som IKKE har fått denne utfordringen før.

Ellers koser jeg meg mye ute i hagen, og faktisk også når det regner. (OBS, Emmeline, dette er en advarsel. Det blir muligens for sterk kost for deg, da får du ha meg unnskyldt og hoppe over dette avsnittet!) Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær, og jeg må si at det stemmer veldig. Selvsagt elsker jeg det når det er sol og sommer og varmt og en kan ligge på stranda og kose seg, eller hoppe i sjøen og kjøle seg ned, men jeg koser meg faktisk når det regner også! Da sitter jeg som regel i min lille "paviljong" med en kopp te og et blad eller en god bok, og koser meg. Jeg tenner stearinlys og føler nesten en salig høststemning mens jeg tenker på alle de gangene jeg har vært på leirer, festivaler og turer i regn og søle, vind og sludd, og hvor deilig det bestandig har vært å krype inni teltet, vrenge av seg de våte klærne og få på seg varme og tørre.

Mmmm, så lenge man er varm og tørr, er det meste bare koselig!!

Ha en fortsatt fin dag, må hive meg rundt her! Klem fra meg!

3 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack snälla för besöket i min blogg och tack för dina snälla ord! *kram!

Nu skall jag titta i din blogg, den ser fin ut..jag fastnade redan vid den översta bilden *hihi* är det ert badrum/badkar som är så fantastiskt..? Helt ljuvligt!

Kram
Mia

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Først får jeg gratulerer deg med overstått! Håper du hadde en fantastisk bursdag! Ekornhuset har jeg ikke, men et veldig likt fuglehus, nok samme produsent men ikke samme design. Aner ikke hvem som fører det..... kjøper stort sett sakene mine på ferieturer.Håper du finner ut av det, kjedelig når man faller for saker som ingen butikker fører. Videre god sommer til deg, nyt den alt du kan, det gjør jeg hihi.
Sommerklem ---<@

Photo-Me-Life sa...

Å for en lekker header du hadde fått deg....Så virkelig flott ut.

Nå har vi kommet hjem fra Bulgaria, kom hjem i går formiddag. Er helt gåen etter reisen hjem....opp kl 08...bussen hentet oss 23 på kvelden, flyet gikk 01, landet på g.m kl 04, så sitte der å vente på flyet hjem kl 10...Litt av en heisatur.
La ut noen bilder på siden min fra turen