mandag 16. juni 2008

Sommerfavoritter- og oppsummering av helgen...

Når jeg nevner sommerfavoritter, er det nok også en aldri så liten baktanke med det. Jeg har nemlig bursdag denne måneden, og siden det ikke er helt umulig at noen som leser denne bloggen er på utkikk etter hva jeg ønsker meg, kan jeg jo gi noen tips- sånn for sikkerhetsskyld:0)...
Nydelige lys i sølvkopper.

Flotte kjøkkenlys fra Linneas Hage.
Lekker magasinholder fra denne butikken.
Hagehansker fra I Gros Hage. Me like:0))


Vakker skrivebordslampe.

Madonnafigurer i alle størrelser og fasonger.

Dette vakre egget fra Creme de la Creme.

Te i mange forskjellige varianter.
Oliven- og lavendelsåper

Lavendel og andre blomster
Bøker
Smykker fra Fryd for Øyet
...og disse lekre flaskene fra samme sted.
Ellers er lys og servietter alltid kjærkomne gaver, helst som går i lyse naturtoner...

Denne helgen har jeg vært en liten tur i Sverige med noen fra jobben. Jeg må innrømme at det ble en del av denne drinken, som er en av mine favoritter:
Strawberry Daiquiri
6 cl hvit rom
3 cl nypresset limesaft
2 ts sirup
7 friske jordbær (hvis det ikke er sesong kan eventuelt frosne jordbær benyttes)

Framgangsmåte:
Alle ingrediensene unntatt ett jordbær kjøres i en mikser med knust is til blandingen er glatt. Serveres i et avkjølt cocktailglass med sugerør. Pyntes med det ene jordbæret.
God fornøyelse!


Det ble også litt shopping, spesielt denne:
J'Adore fra Christian Dior. En av mine sommerfavoritter.











...Og så bare måtte jeg ha disse herlighetene fra Estèe Lauder:







Øyekrem,mascara,illuminator, og make-up remover.
Da ønsker jeg dere alle en flott dag!



4 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så masse fint du ønsket deg:=)
En fin mnd å fylle år i:=)

Ha en fin kveld.=)
Klem

Sommerseth sa...

Nice, very nice:) Jeg vil også ha:)!
Personlig favoritt tror jeg var sølvkoppene med lys.
God idè å ha en liste med bilder av hva man ønsker seg til bursdagen. Det hender rett som det er at jeg finner noe jeg liker og tenker at Dèt vil jeg ha, men når noen f eks ringer og spør rett før bursdagen min får jeg hukommelsesvikt og mumler noe om at jeg ønsker meg duker, siden duker er lett å sende i posten...:)


Nyt solen -o- (det skal likne en sol)


-Meggie

Berit T sa...

Håper du får alt du ønsker deg!!
Virkleig mange fine ting du hadde på listen din.

Og den drinken såg fristende ut. Må visst skrive den ned til bruk senere en kveld...

Ha en fin dag fortsatt.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

mMMmmMMmmMmMmMMMM jaaaaaa, kunne ha laget samme ønskeliste ;)

Ønsker deg en herlig helg , klem !