lørdag 26. april 2008

BLOMSTER-FINN:0))

Det er vel bare Mr Finn Schjøll Himself som bare "slenger i sammen" noen blomster, og som etter en masse morsomme fortellinger om gjøren og laten og et par tre minutter har fått til denne:


...Og roser både i og på potten gjør det bare xtra flott, mente han...Og jeg kan saktens være enig!
Disse to kransene er dekket med gåsunger/puselabber! Så da er det vel bare å begynne, da...og jeg som syntes konglekransene tok lang tid å lage, for ikke å snakke om kransene som bare skulle ha hvite skjell! Blomstene til disse er hvertfall hortensia, en stor rosa peon, tre lilla peoner litt grønt og oasis. Vakker, ikke sant?

Jentebord
Og i disse konfirmasjonstider er det jo greit med litt påfyll av inspirasjon til bordekking. Selv om vi gjorde unna Snuppa sin konfirmasjon i fjor (himmel som tida flyr) er jeg alltid på utkikk etter nye tips og ideer. Jeg er jo bare en stakkars hobbyflorist, men jeg har jo fått et par oppdrag i år da, med bord-og blomsterpynting til konfirmasjon. Og nå er det liksom bare gøy, i motsetning til i fjor, da jeg følte det som om jeg skulle opp til eksamen...Men det gikk bra, bortsett fra at jeg glemte å ta bildet av bordet(!!!!!!!!!)
Her er hvertfall fra et jentebord til...
Detaljbildet av oppsatsen...De to store blomstene er kunstige, resten består av roser og eføy. Han fortalte naturligvis hva disse rosene het, men det var glemt i samme øyeblikk, jeg var altfor opptatt med å ta bilder, jeg da. Akkurat da visste jeg ikke hva kvinnelig multitasking var for noe...

Her et bilde fra guttebordet...Kanskje litt for søtt for enkelte unge menn, men det er jo bare å forandre litt farger, så kan det fort bli litt mer maskulint...

Detaljer fra guttebordet. Glasset består av glassperler i bunn,hortensiakronblad og lyseblå flytelys.

1 kommentar:

Solveig sa...

Oh! Jeg elsker siden din. Kommer til å være her masse. Jeg er en av de som syns blomsterfinn er herlig. Virkelig herlig. Han gir maksimalt av seg selv, han, og når det kommer til blomster er han faktisk virkelig virkelig flink.