onsdag 8. oktober 2008

Dyr på landet...og i interiøret

Når man bor på landet, har man jo som oftest dyr i huset. Og når man i tillegg er interessert i interiør er det jo hyggelig å ha litt ålreit utstyr til kjæledyrene som befinner seg inne i huset.




Det jeg sliter mest med, er å finne en kattedo som er fin. Jeg har jo sett noen få i interiørblader etc som bruker forskjellige typer "boller" i porselen eller noe. Og det er jo lekkert, men jeg tviler på at mine to ville hatt sand igjen i slike etter en "nedgraving". Noen som har sett noen fine, men som ikke er laget av plast eller som ser ut som en balje? Nærmeste jeg har funnet er disse fra Pet Shop Girls:


Om jeg noen gang skal ha en sideinngang eller noe slikt inn til et vaskerom, kunne jeg virkelig tenkt meg en slik dør som Martha Stewart har her:




Tenk så flott å ha en slik sideinngang, og kanskje rett inn på vaskerommet, hvor man kan få av seg våte støvler og regntøy, og hive bikkjene i dusjen, FØR de går berserk i sofaen...



Jeg likte virkelig disse matskålene fra I Gros Hage. Vakkert i smijern, og jeg går ut fra at matskålene går inn i vaskemaskinen. Men jeg er dog ikke helt sikker på om mine spaniels laaange ører ville holdt seg like tørre om de hadde hatt en slik en...


Apropos dyr, så har jeg smakt min andre fårikål for i år, og jeg hadde tenkt å prøve å få til en gang til før ribbesesongen starter.

...Og her har vi familiens svarte får...



Om det er noen som ikke er flinke til å finne riktig trapp til rommet sitt, kan man jo alltids male et lite selvportrett...



Ha en fortsatt strålende uke alle sammen!




4 kommentarer:

Synnøve sa...

Hei hei! Jeg har kanskje et tips om kattedo :) Jeg hadde samme problemet, var så mange stygge kattedo i grelle farger rundt omkring :/ Men så fant jeg denne fra United Pets, synes den var fin pg praktisk med kant rundt, så vi har den i hvitt :)

http://www.unitedpets.com/eng/prodotto.asp?cn=health+%26+care&id=9

De hadde den på Dyrego her vi bor, vet ikke om noen andre fører den også... Lykke til med letingen! Synnøve :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan Tyra=) Katte do kan jeg desverre ikke hjelpe deg med=) Men den hundeskålen du viser er kjempeflott. Kankjse litt liten til mine to bernere=)
Håper du finner en katte do du liker=) Klem Kerstin

Silkeline sa...

Har desverre ikke tips til kattedo....jeg skjønner at de grelle plastikkassene er vanskelig å få til å passe inn.
Den nederste montasjen du har her...den med blonder ol. er nydelig. Jeg ble inspirert til å dykke ned i blondekurven min å se om jeg kan lage noe søtt..:)

Ha en strålende mandag Tyra:)))

Lene sa...

Heeeei, Kathrine!
Bedre sent enn aldri - men jeg takker altså hjerteligst for award!! Selv om jeg har awardfri blogg, er alltid kjempekoselig å bli satt pris på - og spesielt når man glimrer med sitt fravær i lange tider, og likevel er husket på. Har vært ganske tett program for meg siden ferien. I stedenfor å stressblogge, har jeg funnet ut at i de travleste periodene, lar jeg heller være. Ellers sliter jeg bare med dårlig samvittighet for alle de jeg ikke rekker innom ;)

Duuu, så gøy med bloggtreff!! Og så på Lune hjem, da gitt!! Har sååå lyst, men om det ikke er påmelding, må jeg se den an littegrann. Skjønner at det er allerede neste helg, men det er den første helgen vi har heeelt for oss selv her i gården - uten noe på tapetet i det hele tatt. Det er mulig vi reiser på en eller annen langweekend tur.

Ellers falt jeg helt for disse matskålene fra Gros Hage - og det spørs om jeg kanskje ender opp med dem. Vi har et lite problem, skjønner du: Lille frøken Molly her i huset har en tendens til å snu matskåla si på hodet dersom hun ikke er helt fornøyd med saker og ting. Om hun f.eks mangler vann, og ingen av oss har oppdaget det i tide - snur hun matkoppen og griser værre. Hahaha - jeg skjønner henne jo - hadde jeg og gjort om jeg var tørst og ikke fikk drikke, men.... Disse skålene er ikke så lette å snu på hodet, så får hun heller si fra på annet vis ;) Hun gjør det og skjønner du - men først etter at hun har demonstrert ved å snu matkoppen ;)

Ha en strålende søndag i deilige solskinnet :)

Klem fra meg :)