torsdag 29. oktober 2009

Ide: Fine lyslykter til Halloween

Disse lyktene kan du gjøre selv...
Du trenger små gresskar, skjæreverktøy og en lyskjede.
Kutt av toppen på gresskaret og hul ut. Bor små hull slik at lyset kan strømme ut gjennom det. I bunnen av gresskaret borer du et litt større hull, og press forsiktig et av lyspunktene inn. Her er det brukt store pærer, men man kan også bruke mindre små juletrebelysning. Bare pass på at den er for utendørs, hvis du skal bruke den ute.

Fiks ferdig! (Alle bilder lånt fra Martha Stewart)

Ha en fin dag!
Hilsen Cathrine

8 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

ååå så kule lykter du har laget da... med ordentlige lys inni også..jammen er du flink... nå er du kalr for helgen... jeg rsier til min far i helgen...og feirer 80 års dag...

masse klemmer Kerstin

Ocean showroom sa...

Wow! Så stilig! Jeg skal kjøpe meg et stort gresskar i dag, tror jeg får starte der, for det blir min gresskarpremiere:)
Ha en fin dag!
Klem, Lene

MODERN COUNTRY sa...

Hei Tyra,

For en nydelig Ide fra Martha!! Her i huset feirer vi ikke Halloween, kanskje hvis jeg hadde hatt barn, men bare Ideen med lykter oppunder taket sånn like før Jul pynter opp. Kan ikke si jeg er eneståendes flink til å gjøre så mye ut av verken framsiden, trapp eller dør, men håper dette året og gjøre det litt mer koselig enn tidligere.

Håper du får en riktig herlig helg!
Aina

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilka fantastiskt fina lyktor av pumpor, vilken idé, så vackert!!!

Mari med ny adress, fd Guldkant på Livet

Trevlig helg!

Prinsesse Elin sa...

Hey you
Nå er det lenge siden jeg har vært innom å jeg skal scrolle meg nedover å lese etterpå. Måtte bare innom for å gi deg en klem.
Ok her kommer den....
Klem fra Elin:)


( i det morsomme hjørnet i dag)

Unknown sa...

this idea is simply wonderful..compliments....i will make the next year....sorry..my name is simona...
bye

Anka sa...

God kveld.
For en rå flott blogg! Du er hverved lagt til i min bloggliste og blogger jeg følger:) Kommer tilbake å titter. God helg.

MODERN COUNTRY sa...

Hei Tyra, håper du har det bra!
Bare jeg som kikker inn igjen. Tenk at det er helg allerede.

Nyt helgen!
Klem Aina