lørdag 19. juli 2008

The Show Must Go On

I Tønsberg går det hver sommer forskjellige show. Det var jo en lang tradisjon at Dizzie Tunes kom til byen hvert år med latter, sang og show. Da fikk liksom Tønsberg noe av den atmosfæren man kun finner i storbyer.
Etter hvert som det ble mer og mer populært med disse sommershowene, dukket også andre entertainere opp, og avløste etterhvert Dizzie.

Zorro??! Nei, bare Åge under "It's A Kind Of Magic". Og det ER det!!!


I år rocker byen. På Oseberg Kulturhus på brygga i Tønsberg. Ved hjelp av noen Queenlåter og en vokalist med en stemme og en scenepersonlighet som en Gud, nemlig Åge Sten "Glam" Nilsen fra gruppa Wig Wam. Forannevnte Åge har selv satt sammen "The show must go on".


Det skal innrømmes at jeg egentlig aldri har vært en kjempestor fan av hverken Queen, med unntak av innrømmelsen av en stor stemme også der og enkelte flotte låter, eller Wig Wam, med sykedellisk 80-talls sminke og vanvittige kostymer. Men nå har jeg blitt frelst. Eller omvendt, for den saks skyld. For kombinasjonen mellom Queens låter og Åges stemme er uslåelig. Intet mindre.


Saken blir jo ikke noe mindre fantastisk av at Mannen er med i showet og synger. Jeg er så stolt av ham! Av de alle sammen, egentlig!
Etter laaange timer på audition var det ikke akkurat noen selvfølge for ham å bli tatt ut til å synge, men jeg visste han ville synge øra av de som skulle plukke ut sangerne. Og det gjorde han!!

Åge med kor og Mannen i bakgrunnen. Me like:0))

Så nå har jeg sett forestillingen 3 ganger. Og det blir egentlig bare bedre og bedre.

Da Mannen ba Åge om ikke å klenge for mye på meg, gjorde han jo det stikk motsatte.;0)

De som er i eller skal til Tønsberg i sommer, bør bare få med seg dette showet, altså! Men da er det løp og kjøp, for de spiller for fulle hus, og det er bare ekstraforestillinger igjen... Men virkelig verd hver penny!!!

Videre turneliste finner dere her.


Da gjenstår det bare for meg og ønske alle dere der ute en fortsatt god sommer!

Og hvis noen av dere finner ekornkafeen som det er bilde av på siden her, må dere si fra til meg:0))

Images by myself,TSMGO, Ørnulf and ChristinePi (starfish)

5 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Hei :)
De kommer til Kristiansand og , så da skal jeg gjøre alt jeg kan for å få sett showet !!!
Er og har alltid vært en ihuga fan av Queen. Fantastisk flott musikk :-)))
Ingen kan erstatte Freddy, men har hørt Åge skal være bra ;)ommerhilsen

Shaenfindag

Min Verden sa...

Jeg synes da jeg så et sånt ekornhus på "Livet på Furutorp"? Du får inn å se :) Lykke til. De er kjempefine. Jeg så et i Ystad, men da hadde jeg handlet så mye at jeg måtte gi meg. Hanne

Photo-Me-Life sa...

For en nydelig header...skulle ønske jeg hadde noe sånt å ligge i på ettermiddagen:)

Photo-Me-Life sa...

Nei det har vært skummelt å ikke vite. Fastlegen min er tilbake 11.8 så sliter jeg enda må jeg gå til han, fått beskjed at ingen kan gjøre noe før jeg har vært hos fastlegen.
Er heldigvis uten så store enorme smerter nå, nå er det barnemat i forhold til mandagen, da trodde jeg min siste time var kommet...
Helt vanvittig egentlig at man kan gå fra å være sprettende og hoppende til å bli sånn på så kort tid, ekkelt å tenke på.

Sommerseth sa...

Long time no see herfra. Joda, kjøpt huset har vi og flyttet inn også. Masse rot står igjen i Tønsberg men pytt, man har god tid.
Som eneste fra Bloggland har du nu en offisiell innbydelse til å komme på mitt planlagte innflytningsball. Det blir dog noen måneder frem i tid, jeg vil pusse opp først og ja, man må jo sy /få seg kjole. Det skal nemlig være 18tallsball med korketrekkere og svære ballkjoler:) Intuisjonen min sier at du er et superfestlig menneske så jeg satser på at å invitere deg er et meget smart valg:)

Bare begynn å se etter kjole.

:)



Meggie...


Ps, har vi mailtilgang her på bloggen vår?